Data structureren

Voordelen data op orde

   Besteed minder tijd aan het verzamelen van data, meer tijd aan inzicht en sturen

   Realiseer doelen met de juiste informatie op het juiste moment 

   Bespaar kosten voor databeheer 

   Start klein, realiseer succes en bouw verder uit 

QOALZ helpt je om alle data op orde te krijgen

Het structureren en beheren van je data. Tegenwoordig struikel je over de consultants die je met dikke rapporten willen helpen. Dat kan anders. Natuurlijk is het tegenwoordig van belang om te beschikken over actuele en betrouwbare data. Als onderneming kan je daar niet meer om heen. Maar wat houdt data beheer nu in en hoe kan je er mee aan de slag zodat je data op orde is.

Data als basis voor sturing en inzicht

Als ondernemer beschik je over veel gegevens over je onderneming. Denk aan financiële gegevens, voorraad, productiecijfers, maar ook personeelsgegevens als productiviteit en beschikbaarheid. Daarnaast heb je externe gegevens als informatie over de branche.

Maar welke data wordt nu eigenlijk waar gebruikt? En hoe worden de gegevens in verschillende systemen onderling uitgewisseld? Handmatig? Geautomatiseerd? Data is, gelet ook op de snelle ontwikkelingen, complex maar onmisbaar om in deze tijden de onderneming te sturen en doelen te realiseren. Maar er dient wel structuur in te bestaan. Data die geautomatiseerd leidt tot continu inzicht via begrijpelijke rapportages, helpt je verder te groeien.

Wij helpen klanten met een no nonsens aanpak om inzicht te geven in de berg van data. En daarbij de oplossing te vinden om data echt voor je te laten werken. Zodanig dat je overzicht hebt in de data in je onderneming en dat alle data uit verschillende systemen automatisch worden samengevoegd tot duidelijke stuurinformatie.

Start vanuit je doelstellingen naar data

Start het op orde brengen van data vanuit de doelstellingen van je onderneming. Welke informatie heb je nodig om de doelen te kunnen realiseren? Met welke frequentie heb je deze informatie nodig? In welke systemen is de data opgenomen? Hiermee krijg je een duidelijk beeld van de data die je nodig hebt. En waar deze zich bevindt en wie in je onderneming ervoor zorgt dat deze data wordt vastgelegd.

Bij het maken van deze inventarisatie krijg je ook goed inzicht waar je medewerkers tegen aan lopen bij het verzamelen van data en het opstellen van overzichten en rapportages. Waarschijnlijk wordt er nog veel handmatig werk verzet om data te verzamelen en vervolgens in rapportages te zetten. Dat kan gemakkelijker.

Start klein vanuit een goede basis

Vanuit een overzicht van de benodigde data versus de huidige situatie, kan je een plan maken. Valkuil hierbij is om direct heel groot uit te pakken en de hele boel op de schop te gooien. Dat is niet nodig. Start klein en breid dit steeds verder uit. Hiermee behoud je overzicht en behaal je steeds kleine successen die bijdragen dat iederen het tof vindt om een steentje bij te dragen.

Beter inzicht, betere beslissingen

Met een goede inrichting van je data, krijg je inzicht en overzicht en maak je betere beslissingen. Beslissingen die je helpen om je doelen te realiseren. Voor nu en de toekomst

Sneller de juiste informatie

Door de weg van data naar rapportages te automatiseren bespaar je kosten, maar heb je ook continu inzicht in de actuele situatie. Wel zo gemakkelijk in deze moderne tijd.

Besteed je tijd aan analyseren

Wat zie je aan trends en ontwikkelingen in de rapportages? Realiseer je doelen sneller zonder het gedoe om steeds maar weer gegevens te verzamelen en handmatig te verwerken tot overzichten.

Een investering in je onderneming

Met de 'Financiële Pitstop' krijg je inzicht in je onderneming. Van doelen stellen tot een soepele administratie. Met een concreet stappenplan. Gewoon lekker praktisch, zonder moeilijke taal. 

Download ons whitepaper 'Grip en inzicht in je financiën'.   

Download onze whitepaper 'Grip en inzicht in je financiën'

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

F.A.Q.

Wat is data management?

Het organiseren van data op een effectieve en efficiënte wijze door de gehele onderneming. Zodat je gegevens kunt inzetten om inzicht te krijgen en doelen te kunnen realiseren.

Wat zijn de voordelen van data management?

Hoe beter je in staat bent om data in te zetten voor (be)sturing van je onderneming, des te groter de voordelen die je ermee kan behalen. Denk bijvoorbeeld aan actueel inzicht in je cijfers, lagere kosten voor rapportages en concurrentievoordelen.

Is data management complex om in te zetten?

Natuurlijk hangt het af van welke informatiebehoefte er in de onderneming is en welke systemen er werkzaam zijn met relevante data. Maar met de mogelijkheden van nu is het (bijna) altijd mogelijk om data geautomatiseerd te verzamelen. Om vanuit één centraal punt actuele informatie te kunnen verschaffen.

Heb je nog vragen?

Laat eens wat van je horen, vinden we leuk!