Waarom ieder bedrijf een KPI-dashboard nodig heeft verdient

Een bedrijf kan nooit altijd blijven doen wat het nu doet. Voor toekomstbestendigheid heb je innovatie en ontwikkeling nodig. Maar hoe bereik je dit? Dat hangt samen met het opzetten van een paar doordachte kritieke prestatie-indicatoren (KPI’s) met een stip op de horizon. Het online QOALZ KPI-dashboard helpt bedrijven om snel en doeltreffend hun organisatiedoelen te meten en te volgen. Bedrijven die via dashboards inzicht hebben in hun data en cijfers krijgen onmisbare ondersteuning als het gaat om bijvoorbeeld monitoring en het visualiseren en analyseren van data. Het helpt professionals om hun bedrijf op koers te houden, leiding te geven en te groeien. En dat verdient ieder bedrijf.
De voordelen op een rij.

Combineer operationele gegevens voor betere besluitvorming
Vaak legt de combinatie van operationele gegevens je kansen bloot. Combineer en beheer de informatie die je nodig hebt om het dagelijkse werk te optimaliseren in heldere bedrijfsprocessen. Analyseer deze en gebruik ze als basis voor je doelstellingen. Zoek daarbij naar de mogelijkheden om de processen tot het maximale aan te scherpen en prestaties te optimaliseren.

Verbeter samenwerking en communicatie door inspanningen te bundelen
Monitor de voortgang van KPI’s in de hele organisatie door middel van toegang tot informatie voor medewerkers. Transparantie zorgt ervoor dat medewerkers weten wat er speelt. Dit helpt hen om een bijdrage te leveren aan het realiseren van de doelstellingen. Als medewerkers zich bewust zijn van de gevolgen van hun handelingen, kunnen ze hun inspanningen sturen en gaten in de uitvoering oplossen. Uiteindelijk zal dit leiden tot betere resultaten als geheel.

Analyseer de belangrijkste prestatiestatistieken van de organisatie in realtime
Analyseer de positieve en negatieve effecten van de lopende beslissingen van de organisatie, inclusief investeringen, en verken nieuwe mogelijkheden. Het helpt bij het nemen van onderbouwde beslissingen en zal zo productievere resultaten opleveren. Uiteindelijk geeft het de organisatie de kracht om beter te reageren op trends in de markt.

Wil je profiteren van het KPI-dashboard?

Best practices om een KPI-dashboard te maken
– Breng alle belangrijke doelen en informatie op een nauwkeurige manier onder de aandacht, zodat de gebruiker zijn eigen prestaties en die van de organisatie kan verbeteren.
– Maak het visueel. Zorg voor de juiste, verschillende grafische elementen als kleur en vorm om het effect ervan te vergroten voor de gebruiker. Zorg er hiermee voor dat de informatie geen vragen oproept.
– Deel informatie binnen je bedrijf en betrek medewerkers bij de koers.

Een KPI-dashboard moet ertoe bijdragen dat je de doelstellingen kunt meten en als dat nodig is, kunt definiëren of zelfs verfijnen. Met het KPI-dashboard van QOALZ krijg je de mogelijkheid om onderbouwde beslissingen te nemen met actuele en betrouwbare data die bijdragen aan de groei van je bedrijf.